Bereik wie er écht toe doet

Wil je jouw boodschap nog gerichter verspreiden? Dankzij segmentatie binnen Distritool kies je niet alleen wáár je wil bedelen, maar ook wie je precies wil bereiken. Op basis van slimme data verfijn je je campagne tot op straatniveau én doelgroepniveau.Meer impact, minder verspilling—en een campagne die écht resoneert.

Wat is segmentatie?

Datagedreven keuzes voor maximale relevantie

Segmentatie binnen Distritool combineert de bedelingszones van verdelers zoals bpost en BD Media met demografische en sociaaleconomische gegevens. Zo selecteer je niet alleen een geografisch gebied, maar ook de kenmerken van de mensen die er wonen. Zo bereik je enkel de mensen die écht binnen je doelgroep vallen.

Leeftijd
Inkomensklasse
Gezinsgrootte
Type woning
Vraag een offerte aan
Een kaart van Oost-Vlaanderen waar bepaalde regio's geselecteerd zijn

De voordelen van segmentatie

Meer respons

Je boodschap komt terecht bij wie er écht interesse kan hebben. Relevantie verhoogt de kans op actie.

Minder kosten

Je bespaart op drukwerk en verspreiding door enkel te bedelen waar het zinvol is.

Sterkere klantbeleving

Gerichte campagnes voelen persoonlijker aan en zorgen voor een positievere merkervaring.

Volledige flexibiliteit

Combineer meerdere criteria om je ideale doelgroep scherp af te bakenen.

Hoe werkt het?

Van het selecteren van jouw regio tot het toepassen van specifieke filters zoals gezinssamenstelling en inkomen, alles verloopt eenvoudig en intuïtief. Zo maak je in slechts enkele klikken een gerichte doelgroepselectie en haal je het maximale uit jouw campagne.

Selecteer je regio

Via de handige Distritool selecteer je op onze interactieve kaart precies welke regio('s) je wilt bereiken. Dit geeft je meteen inzicht in het potentiële bereik.

1

Filter je doelgroep

Stel extra filters in zoals leeftijd, gezinssituatie of woningtype om enkel de juiste huishoudens te selecteren.

2

Controleer je selectie

Je ziet onmiddellijk hoeveel brievenbussen je initieel had, en hoeveel er overblijven na filtering.

3

Plan je campagne

Tevreden met je selectie? Plan je bedeling in en laat ons de rest doen.

4
Start je campagne

Meer halen uit je budget én je campagne?

Segmentatie is standaard beschikbaar binnen Distritool. Ontdek hoe je jouw doelgroep slimmer kan bereiken.